Monday, November 19, 2012

K.E.T.A.B.A.H.A.N

hampir empat bulan aku tak berblogger. hari ini aku nak luahkan semuanya. aku da tak terdaya lagi untuk hadapi sorang sorang. ya Allah, begitu berat kau berikan aku dugaan seperti ini. dimana aku memerlukan seseorang itu, masa tu juga dia takde bersama aku. kenapa boleh jadi macam ni. kenapa keadaan makin teruk aku rasa. kenapa aku rasa ada saja yang tak kene pada aku. kenapa hari terakhir aku berjumpa dia, hari terakhir itulah kami bergaduh. apa salah dan dosa aku buat pada dia masa tu. adakah kerana aku memuji seseorang ini sehinggakan dia berkelakuan aneh? dia dah bosan kah dengan aku???

apa yang aku harap untuk hari terakhir aku luangkan masa untuk berjumpa dia,aku inginkan keindahan selepas berjumpa dia,tapi apa yang terjadi adalah sebaliknya. aku pergi dengan keadaan yang tak tentu arah. dia melihat aku seperti aku tak kisah kalau kau pergy dari aku. tapi kau tak tahu apa yang tersirat dalam hati ini. kau melihat aku memakai earphone sambil dengar muzik, dan membiarkan engkau pergi. tapi otak aku ketempat lain. sepanjang perjalanan aku memikirkan kau. Allah saja yang tahu betapa peritnya sepanjang perjalanan aku bila kau tak ada bersama dengan aku. lagi satu, apa yang membuatkan aku berkecil hati sangat, dia tahu aku tak sehebat untuk memujuk orang, aku hanya mampu buat apa yang terdaya. aku tak sangka dia terasa dengan aku disebabkan itu. kenapa perlu bangkitkan isu aku pernah back step dengan kau. aku betul betul tak pandai nak persuade orang, tapi kenapa kau perlu cakap ini " if you really don't know how to persuade someone, you will never back step to me before!!" pada aku, apakah maksud tersirat ini??? kenapa perlu kau timbulkan soal ini?? aku dah tak ada nak ungkit cerita lama kau,apa yang kau buat pada aku. Ya ALLAH!! aku tak terdaya lagi ... banyak dugaan yang timbul lately ni. bila kawan kawan sekeliling banyak bagi kata kata yang negative kenapa dia berkelakuan aneh macam tu, aku tak mahu. aku takut kalau ianya benar. ya ALLAH... :( ku mohon kau tabahkan hati aku sewaktu aku menerima dugaan mu,dan tenang bila hadapi musibah seperti ini.... :(  

aku tak tahu siapa yang salah dan siapa yang benar. mungkin Allah ingin menguji aku. memang aku tahu, aku sangat ego masa tu. tapi bersebab kenapa aku berkelakuan macam tu. 

maafkan aku, aku bukan tak mahu halang kau. aku tahu bila aku halang kau,kau akan tepis tangan aku seperti mana kau lakukan bila aku cuba nak halang kau. tolonglah,orang ramai melihat kita. sampai aku masuk train orang melihat aku, dan ada juga yang bertanya, "siapa kau". "boyfriend kah?".

tapi aku positive. biarlah orang nak cakapkan tentang aku dan pasangan aku sendiri... kalau dia betul betul sayangkan aku, dia reply message aku tadi pagi.

No comments:

Post a Comment